مهمترین یادداشت های ارائه شده در وبینار SEO VIBES بوداپست
آقای Koray موسس و مدیر عامل آژانس ترکی Holistic SEO & Digital, ارائه خدمات مشاوره , تحلیل دادهها , طراحی وب سایت و بهینهسازی موتور جستجو . او در آن زمان با بیش از ۳۰۰ شرکت از زمینههای مختلف همکاری کرد که او پروژههای سئو را برای آنها انجام داد. او در کارش از دانش داده استفاده میکند . نویسنده مطالعات موردی متعدد در مورد موقعیت یابی و تحقیقات سئو با توضیح دقیق چگونگی کار درختهای تصمیم موتور جستجوی گوگل .
احتمال رتبه بندی تاریخی داده ها
در اینجا تاکید می کند که به روز رسانی منظم وبسایت و سازماندهی مداوم محتوا به طور قابل توجهی در رتبه بندی وب سایت در نتایج جستجو تاثیر می گذارد. این فعالیت مداوم یک سابقه به عنوان “Historical data” ایجاد می کند که موتورهای جستجو آن را به عنوان نشانه ای از قابلیت اطمینان و مرتبط بودن وب سایت خواهند شناخت و در نتیجه بر پتانسیل رتبه بندی وبسایت تاثیر مثبت می گذارد.
ماهیت الگوریتمی SEO
او توضیح می دهد که موتورهای جستجو براساس احتمالات و نه قطعیت عمل می کنند. این بدان معنی است که رتبه بندی وب سایت ثابت نیست، بلکه براساس یادگیری مداوم و تنظیمات الگوریتم موتورهای جستجو در نوسان است. (یادگیری موتورهای جستجو همان یادگیری بلادرنگ است که قبلا دنی گودوین راجع به آن صحبت کرده بود، موتورهای جستجو باتوجه به فیدبکهایی که کاربران از یک نتیجه جستجو به آنها می دهند، الگوریتم خود را تغییر می دهند.) یه این ترتیب سایتی که امروز بسیار قابل اعتماد است، ممکن است فردا به دلیل این ارزیابی الگوریتمی وضعیت مشابهی نداشته باشد.
هزینه و ریسک بازیابی
توگبرک تعادل بین “هزینه بازیابی” (یعنی منابع و زمانی که یک موتور جستجو برای کرال و ایندکس کردن یک وبسایت می گذارد) و “ریسک بازیابی” یعنی بازگرداندن وب سایتی که از نتایج جستجو به دلیل امتیاز منفی حذف شده را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. این مطلب اهمیت ارائه محتوای باکیفیت بالا و دقیق را برای به حداقل رساندن ریسک و یا embarrassment factor در نتایج جستجو نشان می دهد.
حقایق متعدد یا حقایق احتمالی
او تغییری را در موتورهای جستجو مشاهده می کند مبنی براینکه به جای ارائه پاسخ های قطعی، حقایق احتمالی و یا متعددی را دراختیار کاربر قرار می دهد، هدف این رویکرد ارائه درک دقیق تر و جامع تر از موضوعات است و در نتیجه انتشار اطلاعات نادرست را به حداقل می رساند.
محتوای ارزشمند و چشم اندازها
توگبرک محتوا نویسان را به ایجاد محتوا از دیدگاه های مختلف توصیه می کند تا اهداف مختلف کاربر را تحت پوشش قرار دهند و غنای محتوا را افزایش دهند. که شامل تغییر سبک محتوا، تونالیتی (رنگ پذیری که شاید در اینجا سازگاری با زمینه محتوا منظورشه)، کلمات کلیدی برای فراهم کردن سطح های مختلف مخاطبان شامل مبتدی که به دنبال اطلاعات اولیه هستند و حرفه ای که نیاز به تجزیه و تحلیل دقیق دارند، توصیه می کند.
سازماندهی محتوا
او براهمیت تراکم اطلاعات در تولید محتوا تاکید می کند به این شکل که از محتوای کوتاهتر اما با جملات مفیدتر و آموزنده تر حمایت می کند. این رویکرد کوتاه نویسی به کاربر و موتورهای جستجو برای درک محتوا و تاثیرگذاری بیشتر کمک می کند.
سخن پایانی
مهم ترین عامل در رتبهبندیهای اخیر گوگل میزان مفید بودن محتوای عرضه شده شما میباشد. تلاش کنید تا محتوای غنیتر تولید کنید!